FACEBOOK

header ads

Ażur i szerokie spodnie :)

 



Bardzo dawno nie robiłam na drutach w zasadzie minęło ładnych parę lat, kiedyś to był mój ulubiony relaks, zaraz po szyciu. Próbowałam w międzyczasie kilka razy zacząć ale nie trafiłam na ciekawą włóczkę i rzucałam robótkę po kilku dniach. Ta zima odmieniła wszystko, powróciłam do dziergania, prezentuję kolejny sweterek wykonany ostatnio z włóczki, kupionej tutaj: https://www.supertkaniny.pl/pl/p/Wloczka-Lana-Grossa-ECOPUNO-bawelna-Alpaka-SW4/35598

OPIS wykonania:

Zużyłam na sweterek 11 motków włóczki, robiłam podwójną nitką na drutach 4,5 jest to rozmiar 36/38.

Przód: nabrać na pojedynczy drut 86 oczek, przerobić 10 cm ściągacza, 2 oczka prawe 1 lewe. Dodać oczka przerabiając wszystkie na prawo, ja dodawałam jedno co 4 oczka, sprawdzając czy już mam razem 108, następnie wszystkie na lewo i rozpoczęłam wzór. 

Schemat wzoru:




Po przerobieniu dwóch pełnych wzorów, zrobiłam otwór na głowę, 54 oczka, odwrócić robótkę i zakończyć 10 oczek z jednej strony, następnie w 2 rzędach na prawo zebrać w każdym rzędzie po jednym oczku, łącznie środek przodu to zakończone na środku 22 oczka. Po przerobieniu połowy wzoru do ramienia, zakończyć po 8 oczek od brzegu i przerabiać do skończenia boku w stronę środka. Druga strona boku identycznie. Tył identycznie do przerobienia dwóch i pół wzoru, następnie podkrój szyi identycznie jak przód, tylko proporcjonalnie mniejszy. 

Rękawy 36 oczek na ściągacz, dobrać do 82 szerokości, przerobić dwa i pół długości wzoru, aby rękawy były bardzo długie, jeżeli ktoś woli krótsze dwa wzory wystarczą w zupełności.

Podkrój szyi 108 oczek, 2 prawe, 1 lewe. Przerobić 5 cm i zakończyć, następnie przyszyć do otworu na głowę. 

Wszyscy ale to wszyscy piszą i radzą, prać ręcznie i rozłożyć do wyschnięcia, Wyprałam w pralce nie suszyłam rozłożony, nie mam na to czasu. Jak widać nic mu nie jest. 

Jako dodatek do sweterka, uszyłam szerokie spodnie, podobno nie wypada takich nie mieć.

 Pamiętam ostatnią modę tych szerokich, uwielbiałam je teraz też jestem bardzo z nich zadowolona. Tkanina jest ciężka, lejąca, dobrze się układa, bardzo dobrze się szyje, nadaje się na marynarki, małe czarne sukienki, trudno mi ją teraz odnaleźć w sklepie, dlatego nie podaję linku. Spodnie są na podstawie własnego wykroju. Link do sklepu: https://www.supertkaniny.pl/pl/new















Miłego dnia :) :) :) 

Prześlij komentarz

0 Komentarze