FACEBOOK

header ads

Kardigan i damska koszula.




Jak wyciągnęłam ciepłą dzianinę swetrową i uszyłam kardigan, to się ciepło zrobiło, przewrotność pogody, ale ranki i tak zimne i zakładam na sukienki aż miło. 

Dzianina bardzo dobra gatunkowo, miła w dotyku, szyje się super, nie gniecie się nie wyciąga, sweter przetestowany. 

Kupiona z myślą o takim właśnie kardiganie TUTAJ/DZIANINA, ale plany miałam dopiero na jesień, kto to słyszał, żeby w maju tak zimno było, pogoda mnie załamała i uszyłam, wcale nie żałuję,
 chodzę i się nim cieszę. 

Forma prosta, korzystałam z niej szyjąc krótki sweter, wiem że jest sprawdzona i nie skomplikowana, uszyłam bardzo szybko.


Formę wydłużyłam na ile pozwolił mi materiał i z przodu poszerzyłam tak aby przody zachodziły na siebie, dodałam naszywane kieszenie i pasek. Szlufki zrobiłam jak pętelki, wykorzystując kordonek, gdy zdejmę pasek w zasadzie ich nie widać.


Obszycie przodów i tyłu, podszyłam ręcznie, żeby nie odstawało i się nie wywijało. Bo tego to nie cierpię.










Koszula uszyta z bawełny z dodatkiem lycry w drobne szare paseczki, materiał przyjemny w dotyku, dobrze się szyje, z serii tkanina na koszulę biznesową. Starałam się uszyć klasyczną, najzwyklejszą koszulę, 


Trochę ją pozmieniałam, bo kieszenie w tej koszuli mi nie pasowały, zrezygnowałam z nich zupełnie, zapięcie zrobiłam zwykłe, niestety nie miałam od razu guzików a przy krytym trzeba najpierw wyszyć dziurki, zrezygnowałam z patek przypinających podwinięte rękawy i uszyłam zapięcie mankietów na tzw. domek.








Szycie nie jest bardzo trudne, ale przy takiej koszuli trzeba być dokładnym i pilnować wszystkich szwów, aby wyszło równo, guziki koniecznie z czterema dziurkami. Koszula wyszła fajnie, lubię ją bo w zasadzie stanowi całe ubranie, czy spodnie na kant, czy jeansy, pasuje do wszystkiego.






Nie lubię dopasowanych bluzek i uszyłam taką luźniejszą.











Kardigan
Burda 12/2012
Model 121
Dzianina 1,5 m

Bluzka 
Burda 2/2016
Model 108
Materiał 1,3 m

Prześlij komentarz

27 Komentarze

  1. To jest niezastąpione odzienie wierzchnie. Świetnie się sprawdza w chłodniejsze dni. Koszula też do wszystkiego pasuje.
    Odszyte wszystko perfekcyjnie.
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, faktycznie jest niezastąpiony, ostatnie poranki nie były ciepłe i bardzo mi się przydał, koszula tez na topie.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Koszula mistrzostwo!!! Jest idealna pod każdym względem:) A Twoje kardigany uwielbiam, każdy jest świetny :) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Sylwio, miło mi to czytać, z koszulą trudno mi się rozstać, sprawdziła się do spodni i do spódniczki.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Именно такие вещи должны присутствовать в гардеробу у каждой женщины.Очень аккуратно и одновременно трудоёмка работа с элементами рубашки.Но ты справилась Аннета на отлично! Кардиган очень элегантный и тёплый и очень приятный по моему ощущению.Молодчинка!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalio, sweter niezastąpiony w każdej szafie, zauważyłam, ze długość tego jest odpowiednia przykrywa większość sukienek, bluzka z takiej tkaniny wymaga trochę cierpliwości przy szyciu ale sie opłaciło.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Kardigan rewelacyjny. Ostatnio oglądałam coś podobnego w sklepie i byłam bliska zakupowi, ale zdrowy rozsądek mnie powstrzymał. Podoba mi się niezmiernie. A koszula genialna! I dziękuję za podrzucenie wykroju. Czaję się na debiut koszulowy i poszukuję wykroju. A tu taki w Burdzie, którą mam :) Tylko muszę go deczko pozmieniać, ale to inna para kaloszy. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, mam radę na sklepowe ubrania, zobacz jak są uszyte w środku, mnie się wtedy odechciewa kupować. Forma na koszulę bardzo fajna, ale ja też trochę pozmieniałam, zapomniałam dopisać, że ją trochę wytaliowałam.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    2. Wiesz, ja nie potrzebuję się odstraszać od kupowania ubrań. Kupuję ich nie tak dużo i wybieram zazwyczaj takie, które są od środka ok. No i zawsze, jak coś mierzę, zadaję sobie 2 pytania: "czy mi się to naprawdę podoba?" i "czy ja tego potrzebuję?". Zazwyczaj przy którymś z nich ubranie odpada ;)

      Usuń
    3. Dobry pomysł, zastosuję te pytania !!!

      Usuń
  5. Аннета, кардиган- просто чудо!
    Выглядит уютно и тепло.
    А вы очень модная, подбираете удачные цвета одежды и очаровательно выглядите!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, sweterek jest miły i ciepły, dzianina bardzo przyjemna w dotyku i fajnie się szyje. Kolory moje ulubione i pasują do wielu rzeczy w mojej szafie :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Śliczna bluzka, uszyta z japonską precyzją.
    O ile przy jersejach można sobie troche poluzować z dokładnoscią do milimetra, to materiał tkany niczego nie wybaczy. Kołnierzyk i mankiety są mistrzowskie! I jest dokładnie tak jak mówisz, koszula robi ubranie i zawsze wygląda się w niej dobrze.
    Kardigan wyglada niezwykle milusio. Zobaczymy co z ta pogodą, mimo wszystko życzyłabym nam, żeby przez nastepne parę miesięcy było jak najmniej okazji do jego noszenia. Niech tam sobie poczeka w szafie na jesień.
    Bardzo, bardzo ładnie wyglądasz w tym zestawie :).
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo, ta japońska precyzja bardzo mi się spodobała, ale faktycznie koszulę bez linijki się dobrze nie uszyje. Kardigan milusi i ciepły, ale tak jak piszesz oby był potrzebny dopiero jesienią. Życzę pięknej pogody, bo to zimno dało już popalić.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Ach...jak miło popatrzeć.tak pięknie się prezentujesz w swoich uszytkach.zawsze dopasowane kolorystycznie i do figury.kolejny super zestaw!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, za tak miły komentarz. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. No proszę jaki piękny zestaw wyszedł, prawda, że fajna rzecz :)
    Ja swoje tez eksploatuje na okragło, zastanawiam się jak sobie radziłam nie mając ich, tak jak napisałas na chłodne poranki ale tez na chłodne wieczory latem jak znalazł, a zwłaszcza uwielbiam te dłuższe i taki jak Twój ten jasno szary ale ten z takij samej dzianiny z tym obszernym kołnierzem też uwielbiam :)
    Anettko koszula fantastyczna a spodnie cudowne, jak ja Ci zazdroszczę, ze możesz nosić rurki !!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wcześniej ich nie szyłam, miałam jeden kupny, ale doszłam do wniosku, że najlepiej się czuję w fasonie do kolan, choć szary szlafrokowy też bardzo lubię, teraz wiem, że będą w mojej szafie systematycznie przybywać. Koszuli dawno nie szyłam, pora była sprawić sobie nową, rurki to takie spodnie uniwersalne, które bardzo lubię, ale dziękuję Ci za miłe słowa.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. To prawda- pogoda bardzo przewrotna ostatnio :-) Piękny zestawik stworzylaś. Bardzo klasyczny i pasujący do wszystkiego . O, a takiego wykończenia mankietów w koszuli w domek - nie znałam :-) Ładnie wygląda, może kiedyś się za taki wezmę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przewrotna pogoda, odrobinę się zmienia, mam nadzieję że na dłużej, a domek na mankietach bardzo fajny, wygląda według mnie lepiej niż zwykłe rozcięcie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Anettko, ja Ci tego kardigana po prostu zazdroszczę. Gdyby nie to, że tak bardzo boczę się na zimę, uszyłabym sobie taki jeszcze wtedy, kiedy było zimno, a powinno być ciepło 😉. Tymczasem będę musiała nadrobić to wszystko jesienią. Koszula natomiast jest fantastyczna! Klasyczna, w pięknym odcieniu, idealnie skrojona i uszyta. Przyda się zawsze i wszędzie ☺. Pięknie wyglądasz!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, kardigan uszyjesz jeszcze nie jeden i wtedy jak będziesz mieć ochotę, mnie zebrało to uszyłam, koszula mi spasowała, zakładam kiedy tylko się da i mam ochotę na jeszcze jedną. Choć podobno szyjące, najbardziej lubią ostatnią uszytą rzecz, kto wie może trochę prawdy w tym jest, ja bym dodała jeszcze tą udaną.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Anettko nie wiem jak Ty na to wszystko znajdujesz czas?! Tyle szytych nowości. Koszula to mistrzostwo świata - w klasyce siła! Z kolei kardigan jest rewelacyjny, no wręcz idealny! Zachwycam się wykonaniem, zestawieniem poszczególnych elementów i Tym jak w tym wyglądasz! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tyle miłych słów, koszule bardzo lubię, szycie ich wymaga trochę starania ale później chodzi się z przyjemnością. Pogoda się psuje i kardigan się przyda, fajnie że jest wygodny i pasuje z zasadzie do wszystkich sukienek. :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Rewelacyjna koszula, podziwiam idealnie odszyte mankiety i kołnierzyk. Uwielbiam takie klasyczne koszule ale jeszcze się na takie nie porywam ;-) Kardigan też super, na pewno będziesz z niego bardzo zadowolona bo takie wdzianka są bardzo praktyczne. Podziwiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Beatko, ale po Twojej ostatniej pięknie odszytej bluzce do koszuli już krótka droga, praktyczne swetry na topie, chyba na blogach już większość dziewczyn poszyła, dłuższe lub krótsze, maj nas nie rozpieszcza i przydają się nie tylko na poranki. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  13. Приятно иметь такой теплый и комфортный кардиган в своем гардеробе, который выручит в любое время года. Рубашка-классика - незаменимая вещь и всегда будет актуальна.

    OdpowiedzUsuń