FACEBOOK

header ads

Bluzka z falbanami


Wpadłam na pomysł, uszycia bluzki z falbanami, nie było gotowej formy a moja wizja była jednoznaczna ma tak wyglądać i koniec, pozostało improwizować. Przypomniała mi się forma na z Burdy 2016/12 model 111, postanowiłam go odrobinę przerobić i uszyć moją wersję. Szyłam już z tej formy sukienkę i tunikę.

Dekolt zmieniłam na okrągły i wykończyłam go odszyciem podklejonym fizeliną, rękawy zszyłam szwem francuskim, aby wywijanie ich na lewą stronę było zawsze ładnie wykończone, falbanę skroiłam przy pomocy deski do krojenia, odmierzając odpowiednią długość. Czasami warto wykorzystać podręczne przedmioty.


 Szycie nie było trudne, wszystko poszło gładko, tylko ta falbana mi zjadła trochę zdrowia, przyszywałam ja z przodu trzy razy, ciągle mi się wydawało, że jest źle choć pytałam się domowników i za każdym razem twierdzili, ze dobrze i się czepiam. Obrzuciłam ją mereżką zmarszczyłam ale nie za dużo i doszyłam do przodu i tyłu po narysowanej wcześniej linii mazakiem znikającym, którą wybrałam według mnie w najbardziej optymalnym miejscu. Zastanawiałam się czy będzie fajnie jak przyszyję na ramieniu, ale przymierzyłam i ta wersja podoba mi się bardziej.
Materiał to żorżeta tzw. "gęsia skórka", coś ostatnio często wpada mi w ręce, ale nawet ja lubię. Kupiłam ostatni kawałek w sklepie stacjonarnym w Częstochowie, już jakiś czas temu, postanowienie wyszycia części materiałów jest duże, więc się staram uszczuplić zapasy.










Materiał: żorżeta 1,5 m
Burda 12/2016
Model 111


To nie koniec bluzek, mam jeszcze trzy do pokazania, sukienkę i wdzianko, ale już wkrótce.




Prześlij komentarz

30 Komentarze

  1. Fantastyczny pomysł z tą falbaną. Kolor śliczny, ale Tobie jest ładnie w każdym kolorze.
    Pozdrawiam Ania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, takie żywe kolory bardzo lubię, choć na pierwszym planie czerwony.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Oj, szturmem ruszyłyśmy na falbany, nie ma co ;). Anettko, bluzeczka jest po prostu świetna. Te falbanki mają w sobie tyle uroku, są lekkie, zwiewne, takie kobiece. Bardzo mi się ta bluzka podoba. No i ma cudowny kolor, w którym aż promieniejesz :).
    A przedmioty codziennego użytku są w szyciu bardzo potrzebne. Czego to ja nie używałam... :D. Pomysł z deską jak najbardziej udany!
    Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie nie spojrzeć tam falbany, wypada tez coś takiego mieć, ale bluzka mi przypadła do gustu i już ją lubię zobaczymy jak sprawdzi się w praktyce, materiał na szczęście się nie gnicie. Używanie wszelkich przedmiotów jak najbardziej, już mam przetestowane, który talerz do czego się nadaje a deskę polecam jak najbardziej.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Анетта, красиво. Бирюза Вам очень к лицу. И фасон вы переиграли замечательно. Образ в общем мне понравился. Красиво смотрится с укороченными брючками.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszę się że Ci się podoba, fason na czasie i ze spodniami taka bluzka, chyba najlepiej wygląda :) :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękna bluzka! Mam z tego wykroju sukienkę uszytą. Muszę w końcu zdjęcia w niej sobie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, czekam na sukienkę, czasami tak schodzi ze zdjęciami, też mam kilka rzeczy do pokazania ale zdjęć brakuje. :)

      Usuń
  5. To niesamowite ile jest możliwości z falbanami - można je umieszczać na różnych częściach garderoby, w różnych miejscach, w różnych formach. Uwielbiam falbany i każda nowość na blogach bardzo mnie urzeka, tak jest również z Twoją bluzką. Jest piękna, a kolor zielony jest jednym z moich ulubionych, więc kupiłaś mnie nią:) Przywodzi mi też na myśl zieloną bluzkę z falbanami Magdiczki. Obie sprawiłyście, że mam ochotę na zieleń z falbanami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy wielką fanką falban nie byłam, ale jak ciągle je oglądam doszyte w różnych miejscach zaczęły mnie intrygować i mam w planach jeszcze sukienkę. Masz ochotę na zielony a ja wzięłam pod uwagę czerwone paski i zobacz jak to fajnie jest. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Pomysł na falbanę rewelacja. Bluzka wyglada fantastycznie i niepowtarzalnie. Do tego ten niezeykły kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, kolor wyszedł prawie identyczny jak w rzeczywistości, w sklepie mnie zauroczył musiałam kupić. :)

      Usuń
  7. Anettko bluzka ma piękny kolor, fajnie wymysliłas z ta falbaną. Jesteś szczupła więc taki fason Ci pasuje, ja bym chyba się nie odważyła, nie na falbany ale w takim miejscu, nie wiem może musiałabym spróbować, ale na razie wolę ogladać na innych. U siebie lubię je w długasnych spódnicach i malutkie przy bluzkach ale raczej na dekolcie.
    Wygladasz w tym kolorze bardzo świezo i promiennie, a bluzka bardzo Ci pasuje.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, długo rozmyślałam gdzie je doszyć, bezpiecznie nie rozcinałam materiału tylko naszyłam, ale w tym miejscu spodobały mi się najbardziej a przy dekoltach to tez moje ulubione miejsce na falbany, a raczej falbanki. Mam jeszcze zaplanowaną sukienkę ale po drodze jeszcze kilka pomysłów do skończenia.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Ale fajną bluzkę wymyśliłaś. Taka duża falbana podkreślająca karczek ( nota bene to Miu Miu ją wprowadziła znowu na wybiegi) to hit obecnego sezonu, a Twoja realizacja bardzo mi się podoba. Taki trochę dziewczęcy styl pasuje do Ciebie - jest wdzięczny i urokliwy. Jesteś niezwykle kreatywna :).
    Buziaki:)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo, falbany królują wszędzie, zawsze na nowy sezon projektanci wprowadzą jakąś nową rzecz i biznes się kręci, każdy chce to mieć, dobrze że my można to uszyć za niewielkie pieniądze.
      Buziaki:)
      Anetta

      Usuń
  9. Замечательная идея! Очень нежный цвет.Я бы наверно только форму выреза сделала лодочкой.В целом все очень необычно! Браво Аннета! Каждый день жду от Вас чего-то новенького)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalia, miło mi czytać Twój komentarz, coraz lepiej przypominam sobie rosyjski, cieszę się, że Ci się podoba i wkrótce będą nowe rzeczy, kwestia napisania postu bo uszyte już czekają. :):) :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Ależ pięknie wymyśliłaś tą bluzeczkę, ja uwielbiam falbany i też muszę coś z falbanami wymyślić dla siebie ;-) Piękny kolor i ślicznie w niej wyglądasz ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, falbany mi chodziły po głowie i musiałam coś z tym zrobić, ale jestem z niej zadowolona. Jak masz pomysł to realizuj, może w końcu zrobi się ciepło. :)

      Usuń
  11. O widzę, że znowu mały przyjaciel wszedł w kadr:) Hiszpanki znowu w modzie:)
    Pozdrawiam
    polka-dots.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kotek chodzi krok w krok za mną, nie takie proste zrobić zdjęcie bez niego. Falbany po raz któryś modne, nacieszymy się nimi na kilka lat, oby wiosna w końcu przyszła. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Anetko, bluzka jest cudowna!!!!!!!!!! Jestem zakochana w tej stylizacji a Ty wyglądasz w niej rewelacyjnie. Ja uszyłam kolejną z falbankami bo strasznie mi się podobają:):):) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Sylwio, zaraz oglądam Twoją, a falbany zaczynają mi się podobać, choć nigdy za nimi nie przepadałam. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Анетта,оригинальное решение построения желаемой модели. Блуза с воланом на пике моды. Бирюзовый цвет Вам к лицу.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za komentarz, zastanawiałam się czy kolor będzie mi pasował nie jest łatwym ale ja lubię takie wyraziste kolory. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Piękny pomysł na bluzkę i piękne jej wykonanie. Ta falbana nawiązuje bodajże do mody dużych , okrągłych kołnierzy, przy letnich sukienkach, jakie w mlodości szyła sobie moja mama. No cóż moda zatacza koło i... wraca. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zawsze moda toczy koła, pamiętam podobne bluzki były modne jak chodziłam do maturalnej klasy, coś podobnego miałam uszyte. Cieszę się, że ta moda wraca. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  15. Fajna bluzeczka :))) Falbanki rządzą w tym sezonie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Falbany zawojowały wszystko, ale trzeba coś zmieniać. :) :) Fajnie, że w tym sezonie taki ich nawał :)

      Usuń