FACEBOOK

header ads

Świąteczna sukienka






        Zbliżają się święta, postanowiłam przygotować się pod każdym względem, na tę okazję powstała też nowa świąteczna sukienka. Nad wyborem formy straciłam kilka dni, uszyłam w międzyczasie sukienkę dla córki, prawie taką samą jak moja z dzianiny punto sukienka, zrobiłam tylko drobne zmiany: duży dekolt i rękaw 3/4. Wysłałam ją w paczce, córce sukienka bardzo się podoba. 
       Moje prace nad świąteczną sukienką utknęły, musiałam się w końcu zdecydować, święta idą dużymi krokami, sprzątanie, przygotowanie potraw nie mogłam zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę, decyzja zapadła i według mnie jest dobra, nie mam jeszcze żadnej z takim połączeniem: dzianina i siatka dzianinowa pochodząca z moich zapasów. Model tej sukienki przypomina mi święta i mogłam wykorzystać cały kawałek dzianiny. 
       Materiał na sukienkę zakupiony miesiąc wcześniej, link dla zainteresowanych materiał, miałam go ok 1,1 m, kupiłam dwie sztuki, ale zawsze w tym sklepie ucinają więcej, jest to bardzo miła w dotyku dzianina punto w bardzo dobrym gatunku, jakość mnie zaskoczyła, prawdę mówiąc nie spotkałam jeszcze tak dobrego gatunku dzianiny, cena nie jest niska, ale materiał w dotyku niczym jedwab.
        Zrobiłam kilka zmian: zrezygnowałam z dużej zakładki z tyłu i skróciłam sukienkę na taką długość jaką pozwalał mi mój kawałek materiału, dzięki wstawkom z siatki zaoszczędziłam materiał na rękawy. Jako podszewkę dodałam cienką dzianinę, którą wykończyłam na dole podszewką wiskozową aby nie podnosiła się podczas chodzenia, ta metoda sprawdziła się wiele razy. Plisy przy dekolcie przodu i tyłu wykończone materiałem dzianinowym, z którego dodatkowo wykonane są dwie kokardki przyszyte z tyłu, zgodnie z opisem Burdy. Z sukienki jestem zadowolona, myślę że to będzie moja wigilijna sukienka, wcześniej uszyłam jeszcze inną, którą wkrótce zaprezentuję ale ta jest faworytą na ten szczególny dzień w roku.






 Burda 11/2013
Model 129
Dzianina Punto Milano
Podszewka cienka dzianina /podszewka wiskozowa
Siatka dzianinowa
Maszyna Yuki
Owerlok Arka-Radom






Prześlij komentarz

0 Komentarze