FACEBOOK

header ads

Sukienka ecru na okazję.




    Sukienka na okazję, to najnowszy uszytek na zakończenie roku szkolnego, musi być elegancka ale bez przesady, wybór padł na model 120 A z marcowej Burdy. Uważam to wydanie za jedno z lepszych w tym roku, tyle jest ciekawych sukienek, że trudno wybrać, ale ten model wpadł mi w oko od razu.
   Szycie zajęło mi kilka dni, ale dlatego, że szyłam etapami, czasu ciągle mało i nie mogłam skończyć w ciągu jednego dnia.
 Materiał kupiłam u Natana, ale dawno temu i nie mogę znaleźć linku, miałam go 1,3 m i musiałam trochę się wysilić żeby wystarczyło.



Zaczęłam szycie od wszystkich zaszewek to znaczy z tyłu i jedna z bok z lewej strony.
Na zdjęciu są zaszewki z tyłu.




Ułożenie zakładek z boku przodu.


Obszycie mereżką wolanta (falbany) i ułożenie jej zgodnie z opisem Burdy, następnie zszyć przody z wolantem.



Przyszyć zamek do tyłów, specjalną stopką do wszywania zamków krytych.



Po wszyciu zamka, zszyć tył do wielkości rozporka, ja zmniejszyłam go o 4 cm.




Uszyć podszewkę, przyszyć do zamka, przypiąć podszewkę w koło dekoltu szpilkami, przyszyć wywinąć i ponacinać delikatnie następnie przeszyć po podszewce blisko materiału.






Przyszyć podszewkę do podkroju pach, raz z jednej raz z drugiej strony, wywinąć. Zszyć boki, podwinąć i przyszyć listwę i gotowe.
Sukienka na okazję jest, ale ja już myślę, że założę ją jeszcze raz może dwa i obetnę ją na tunikę, wtedy częściej będę ją nosić.






Materiał 1,3 metra
Podszewka 1 metr
Owerlok 
Stebnówka














Prześlij komentarz

20 Komentarze

  1. Sukienka prześliczna i pięknie w niej wyglądasz :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak już zapowiadałaś, że ją szyjesz, to oczekiwałam cacuszka :) Prześlicznie Ci wyszła! Nawet bardzo prześlicznie !
    Strasznie mnie też kusi. Na razie nie jest mi jednak potrzebna nowa wizytowa sukienka, wiec szyje inne rzeczy, ale kto wie...
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo, kosztowała trochę pracy, ale cieszę się z niej, na zdjęciach nie wygląda tak fajnie jak w rzeczywistości. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Anettko, co tu się rozpisywać - wyglądasz pięknie, elegancko i z klasą :). Cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten model od razu mi się podobał, a Twoje wykonanie jest urzekające, świetnie w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna i elegancka sukienka :) Wyglądasz w niej zjawiskowo!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anettko, sukienka jest bardzo elegancka, podejrzewam, że na zakończeniu roku wygladałas najlepiej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, sukienka podobała się ale szkoda, że tak mało jest okazji do ubrania takich rzeczy. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Jejku, nie obcinaj!!! Jest boska!! :-) Myślę, że może stracić proporcje i wolant będzie przyciężki do tuniki. A tak, to będziesz mieć ją w szafie i nie raz jeszcze okaże się, że trafi się niespodziewana okazja, zobaczysz :-)
    Niesamowicie podobają mi się te zakładki, ale przez to, że jeden pionowy szew jest angielski, a ja muszę zawsze dostosowywać do niższego umiejscowienia biustu i powiększania miejsca na niego, to nie zabieram się do tego modelu. Mam nadzieję, że będę o nim pamiętać, kiedy już nabiorę więcej umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, masz rację z tym odcięciem, może stracić proporcje. Twoje umiejętności są na wysokim poziomie, myślę że bez problemu możesz szyć jak podejmiesz decyzję. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Cudowna sukienka, wyglądasz w niej genialnie :) Ten sam model chodzi za mną odkąd dostałam tę Burdę do ręki :) Gdyby nie inne pilne szyciowe projekty, to już dawno bym ją miała :)
    Na Twoim miejscu nie skracałabym jej, ale jeśli rzeczywiście tunikę zakładać będziesz częściej, to może to dobry pomysł, coby się nie kurzyła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, zachęcam do uszycia jest fajna i chyba nie będę jej skracać, muszę się nią nacieszyć po tylu miłych komentarzach.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Anetka sukienka obłędna cóż mogę dodać, wyglądasz bardzo elegancko i pięknie Ci w tym kolorze!!! Nie skracaj bo jest to idealny krój dla Ciebie i nie wiem czy tunika będzie taka efektowna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, za tak miłe słowa, skracanie już wyszło mi z głowy, wszyscy namawiają na obecną wersję.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Sukienka niesamowita! Wyglądasz w niej rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry! Wyglądasz bardzo dobrze w sukni nosić go! nie rób nową sukienkę bluzkę. Irene

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, nie zmieniłam tej sukienki, została tak jak uszyłam ale tak się spodobała córce, że już jej nie mam, chyba uszyję taką samą tylko inny kolor. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń