FACEBOOK

header ads

Garnitur...

 



Uwielbiam garnitury, ubranie wizytowe ale wygodne i praktyczne. Szyjąc mój już się śmiałam, jaka będzie zabawa nosząc ten "strój" na co dzień z trampkami lub w bardziej wykwintny sposób z butami na obcasie.

 Tkaninę wybrałam bistrecz, może ktoś się zdziwi są fajne gabardyny i elany ale ostatnio uszyłam kilka rzeczy z tego materiału i się sprawdził, nie ma już mojego koloru, jest jeszcze na ten moment: różowy, granatowy i czarny Materiał. Te bistrecze są ostatnio moimi faworytami, miłe w dotyku, mięsiste, nie zmieniają się po praniu, szyją się bardzo dobrze i mało się gniotą.

Żakiet to model z Burdy11/2020/119. 

Spodnie na podstawie wykroju z Burdy, przerobione więc nie podaję numeru. Podwinęłam je na taką długość 7/8, nie mogłam się zdecydować, mam zapas i mogę je przedłużyć w każdej chwili ale coraz bardziej przekonuję się, że tak jest dobrze.

Szycie żakietu wymaga trzymania się zasad, zawsze podklejam cały przód, odszycie kołnierza i przodu, główki rękawów, wywinięcie dołu marynarki i wywinięcie rękawów. Szycie kołnierza i rękawów wymaga wprawy, uczyłam się na błędach, trzeba na początku dużo fastrygować, szpilki są dla zaawansowanych. Dużo daje poznawanie nowych technik i ciągłe prasowanie i rozprasowanie każdego szwu. Wspomnę, że do żakietu wszyłam żakardową podszewkę i jak widać na zdjęciach dodałam złote guziki na stopce.

 Szyjąc ten garnitur wiedziałam, że będzie to moje ulubione ubranie.













Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. Anetto, super ci wyszedł ten garnitur. Ja właśnie mam taki w planach ale z różu barbi (wiem kolor może infantylny ale mówi się że róż to stan umysłu 😁). Podaj proszę numer modelu spodni, bo są zwężane a w ostatnich burdach same szerokie nogawki królują. No i jeszcze jak się sprawuje ta żorżetka czy kreponik z bluzki? Czekam na dalsze szyciowe inspiracje i pozdrawiam. Elwira.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) :) :) Mnie różowy się podoba też brałam go pod uwagę, spodnie są przerobione z modelu 117 z Burdy 11/2018. Poszerzyłam nogawki, wydłużyłam stan i kieszenie uszyłam z grubszymi plisami, po zaprasowaniu przeszyłam kanty 1 mm od brzegu w sumie wyszły inne spodnie, ale ten model jest najbardziej zbliżony. Pozdrawiam serdecznie :) :) :)

      Usuń
  2. Kreponik sprawuje się bardzo dobrze to taki materiał, że mało go trzeba prasować, wiele osób mi mówiło: lepiej wygląda na żywo niż na zdjęciu. :) :) :)

    OdpowiedzUsuń