FACEBOOK

header ads

Marcowa sukienka :)


Na 8 marca nie uszyć sobie sukienki to niedopuszczalne, tak sobie pomyślałam i pomysł zrealizowałam. 
Przechodząc ostatnio etap kolorystyczny czarno, szaro, bury dostosowałam się do mojego upodobania i materiał wybrałam w czarnej tonacji choć z jasnymi przebłyskami, więc tak smutno nie jest.
Tkanina bardzo fajna jest to grubsza żorżeta z lycrą dobrze się szyje, nie przesuwa się przy krojeniu, nie prześwituje a to ważne detale w szyciu żorżety
. Kupiłam go Materiał/Natan, od razu jak się pojawił w sklepie i to była dobra decyzja. 

Chciałam sukienkę w stylu Boho, czyli szersza, przed kolano i koniecznie falbana, rękaw na gumce, można wtedy regulować długość.
 Model uszyłam na podstawie bluzki: 116 z Burdy 10/2017. Zmiany były konieczne, pod szyją riuszka zmarszczona z naszytą aksamitką, tak to sobie wymyśliłam albo kiedyś gdzieś podejrzałam jako wiązanie skośna czarna tasiemka z bawełny. 




Dół wykończyłam falbaną z naszytą aksamitką, brzegi falbany z obu stron obszyte mereżką, podwójny karczek i podszewka z fizeliny wszyta w karczek i w rękawy.
 Szyje się przyjemnie a chodzi jeszcze lepiej.
Jak tu teraz mając taką sukienkę nie spotkać się z koleżankami i nie pośmiać na babskim wieczorze, trzeba będzie pomyśleć.













Życzę wszystkim Paniom dużo radości, wrażeń tych pozytywnych, dużo uśmiechu i mało problemów, abyście duchem zawsze młode były i dużo, dużo szczęścia.  







Prześlij komentarz

19 Komentarze

  1. Anettko, długo Cię nie było (mnie zresztą nadal nie ma)ale za to jak już się pojawiłaś to od razu powaliłaś super sukienką. Ta riuszka jest śliczna , bardzo mi się podoba. Ja już bardzo dawno nic nie uszyłam , brak mi weny, może wróci.
    Pozdrawiam Ania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Aniu, pomysły i wena powoli wraca, brakuje czasu na realizację ale staram się wygospodarować go jak najwięcej. Czekam na Twoją wenę i mam nadzieję, ze szybko wróci. :) Pozdrawiam Anetta :)

      Usuń
  2. Cześć,
    Nie można narzekać, że takie kolory wybierasz, bo naprawdę ładnie w nich wyglądasz. :)
    Niesamowicie podobają mi się te wykończenia. Pewnie były bardzo czasochłonne.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, wykończenia wbrew pozorom są bardzo proste do wykonania i nie zajmują dużo czasu to tylko marszczenia obszyte aksamitką. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Bardzo ładna sukienka, taka swobodna i dziewczęca. Ja osobiście uwielbiam falbanki, zarówno koło dołu jak i na rękawach więc sukienka jest absolutnie w mim guście ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, jestem na etapie falbanek i riuszek najchętniej bym je doszyła gdzie się da i raczej na tej jednej nie skończę. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Taka wdzięczna i dziewczęca, no i dość daleko od oryginalnego wykroju :-) Znowu podziwiam jak lekko przychodzi Ci przerobić wykrój i stworzyć coś unikatowego. Muszę znowu zmierzyć się z takim luźniejszym fasonem, na Tobie wygląda naprawdę wdzięcznie, a jak próbuję taki założyć to mam natychmiastowy odruch żeby taliować zaszewkami i dopasowywać.
    Wszystkiego najlepszego :-) Pozdrawiam
    Zaciekawiłaś mnie tą podszewką, nie wiem co to jest a kojarzy się raczej z usztywnianiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ja jestem fanką szerokich sukienek więc taliowanie i zaszewki mi nie przychodzą do głowy, chyba że fason tego wymaga. Podszewka jest wiskozowa ale jest bardzo delikatna i wszyłam ją w karczek i rękawy, więc nie będzie się przesuwać w żadnym miejscu.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Romantyczno-hippisowski trend jest przeuroczy. Tutejsze kółko krawieckie też jest obecnie nim zafascynowane, gdzie nie popatrzysz kwiatki, falbanki, riuszki. Obecnie wszystkie szyją sukienkę 110 z wrzesniowej burdy i co jedna to ładniejsza.
    Ślicznie się w ten nurt wpisałaś swoją przeróbką bluzki. Sukienka jest zachwycająca :).
    POzdrowienia :)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, podpisuję się pod te kółka krawieckie tez ten styl mnie ostatnio fascynuje a sukienkę z wrześniowej też mam w planach.
      Pozdrawiam ciepło Anetta :)

      Usuń
  6. Anettko, rewelacyjnie połączyłaś tkaninę z fasonem, surowość koloru - ale z kwiatkami - świetnie współgra z takim dziewczęcym fasonem :))) Po prostu super, coś tego rodzaju także chodzi mi po głowie. tylko dobranie tkaniny nie jest dla mnie takie oczywiste.
    Pięknie się prezentujesz :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, czarny, szary to ostatnio moje kolory nie wiem dlaczego ale bardzo mi się podobają i na inne mniej patrzę, choć lato widzę w zupełnie innych kolorach.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Ależ Ci dobrze w takim romantyczno-zwiewnym stylu! Sukienka jest przeurocza, a Tobie w niej wręcz cudownie. Detale zachwycają i nadają sukience niesamowitego uroku. Sprawiłaś sobie świetny prezent :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, prezent był konieczny dawno nie szyłam takiej zwiewnej sukienki i przyznam się, że bardzo ją polubiłam choć przed szyciem miałam wątpliwości czy będzie dobrze.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Anettko, sukienka bardzo ładna, szycie i wykończenie dopracowane na tip top. Fajnie zagospodarowana tkanina co dało świetny efekt, ale proszę kończyć już te ciemne kolory i brać się za jasne, wiem, ze takie też są potrzebne, ale w naszym wieku, kolor jest naszym przyjacielem. Przekonuje się za każdym razem jak nakładam coś kolorowego :D
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, tak sobie ostatnio upodobałam ciemne kolory, że trudno mi się z nimi rozstać ale masz rację idzie wiosna i pora na coś żywszego i radośniejszego, przechodzę etap braku sukienek i muszę koniecznie uzupełnić braki o spodniach i bluzkach nie wspomnę. Pora na szycie :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Bardzo ładna ta sukienka, podoba mi się wykończenie stójki i falbana na dole. W całości piękna stylizacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, falbany ostatnio skradły moje serce, na tej sukience nie zakończę przygody z nimi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Każdy poszukuje modnych, zwracających uwagę ubrań. W tej kwestii z pomocą przychodzi Ralph Lauren sklep www. To właśnie tutaj można znaleźć te najlepsze propozycje.
    ralph lauren sklep www

    OdpowiedzUsuń