FACEBOOK

header ads

Sukienka:)

 


Suknia, sukienka to nazwa wierzchniego kobiecego stroju już od czasów wczesnośredniowiecznych, zmieniała się na przestrzeni wieków na skutek zmian kroju i modyfikacji tkanin. Wyróżniamy kilka rodzaj sukienek np.: koktajlowa - sięgająca do łydek, bez kołnierza, mała czarna - odmiana koktajlowej do kolan lub krótsza; suknia dzienna w stylu casual np. na formalne okazje lub sukienka wizytowa, kolejna to futerałowa podkreślająca ciało, etniczna czyli ludowa, princesse bardzo wyeksponowana talia lub suknia serafan bez rękawów. Każda ma swój czas, do tego trzeba wiedzieć, kiedy można jaką założyć, lub jaki kolor jest dozwolony na odpowiednie okazje.

Uszyłam, kto wie jaką? 

Zwiewna żorżeta, podaję link do tkaniny Zielona pantera/MATERIAŁ. Żorżeta w panterkę jest bajeczna na żywo, zdjęcia nie oddają tego efektu, chodząc w tej sukience wiem, że robi wrażenie. Na duże uroczystości ta tkanina będzie efektowna, choć sukienka na zwykły dzień nie jest wykluczona. Uszyłam i od razu chodziłam a był zwykły dzień, ja mam zasadę trzeba się nacieszyć, musiałam to zbyt piękny materiał, nie chomikuję w szafie takich perełek, niby co ma się wydarzyć kiedy założę, wcześniej materiał był wyprany, nie pokurczył się, nie wybarwił i itp., skoro nic się z nim nie działo to do dzieła, szycie i chodzenie. Cieszyć się tym uszytkiem, jutro będą inne. Kto szyje to wie, że może mieć co chce.

Tkanina bardzo przypadła mi do gustu, nie dość, że zielona czyli chit w tym sezonie, do tego mój ulubiony wzór zwierzęcy. Szyje się super, nie przesuwa się przy krojeniu, wystarczy dobrze ułożyć, wszystko się zgadza. Wysokiej jakości tkanina z efektownym printem. Pod spod sukienki wszyłam jako podszewkę: Podszewka tkanina , która jest lekka, delikatna nie sprawia to problemu, że lekko przezroczysta bo z tkaniną to już dwie warstwy i tworzą idealny duet, razem są przewiewne i przyjemne w noszeniu. 

Skorzystałam z Burdy 6/2022/109, nic nie zmieniałam ten model jest bardzo udany, super wygodny.

 Sukienka jest idealna na upały. Dzień spędzony na zamku, przy muzyce z fortepianu był uroczy. Sukienka w upał się sprawdziła.













Prześlij komentarz

4 Komentarze

  1. Sukienka wyjątkowo piękna. O modelce nie wspomnę... Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :) :) miło mi :) :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Bardzo energetyczny kolor i wzór tkaniny. Kapitalhy model, te zakładkowe rękawki, a dół wygpąda że jest na bazie prostokąta? Biegnę oblukać burdę. Brawo 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Model bardzo prosty, nawet zaznaczony w Burdzie na dwie kropki, dół ucięty na prosto i wykończyłam mereżką podobnie jak rękawy. Myślę, że ten dół jeszcze wykorzystam. Pozdrawiam ciepło :) :) :)

      Usuń