FACEBOOK

header ads

Płaszcz z dzianiny wełnianej





Ten fason płaszcza chodził za mną bardzo długo, w końcu zdecydowałam się uszyć. Szycie odzieży wierzchniej nie jest proste, trzeba pamiętać o wielu szczegółach i nie wolno niczego pominąć bo już wyjdzie źle, ja nie mam zbyt dużej wprawy w szyciu płaszczy, ale żeby dobrze się nauczyć to trzeba szyć. Model wygląda na prosty, pomimo tego z drobnymi przerwami szyłam go cały dzień.




Materiał to dzianina wełniana z rodzaju wełen parzonych, raczej jest cienka jak na dzianinę tego typu, kupiłam ją tutaj, bardzo dobra gatunkowo, można szyć na dwie strony ja wybrałam lewą o splocie dzianinowym. 

Cały płaszcz oprócz rękawów, podkleiłam wkładem dzianym w rękawach podkleiłam główki i wywinięcia. Do rękawów wszyłam kulę rękawa i poduszki. 





















Burda 11/2013
Model 102

Materiał: Wełna parzona o splocie dzianinowym 2,1 m
Podszewka wiskozowa 1,5 m
Poduszki
Kula rękawa
Wkład dziany szer. 0,90 - 2,5 m 


Prześlij komentarz

32 Komentarze

  1. Idealny! Taki o jakim myślę od dawna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, też długo o nim myślałam, aż w końcu mobilizacja i jest. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Anettko, płaszczyk jest świetny, piękna tkanina, fajnie, że nie jest taka typowo szara, tylko ma delikatne kolorowe akcenty. Co do samego szycia, uważam, że uszycie płaszcza już nie stanowi dla Ciebie problemu. Wychodzi Ci to superowo!!! Wygladasz super w tym płaszczyku !
    Ja ostatnio mam fazę na płaszcze, juz mam tkanine na kolejne dwa, ale tak jak już wspominałam szyję mamie, i teraz mam jeszcze klientke na płaszcz, to chyba jeden juz sobie odpuszcze, bo nie zdążę, może niedługo zrobi sie ciepło i trzeba mieć cos na ten okres, a tu w szafie puchy :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko za komentarz, faktycznie nie podchodzę już do szycia płaszcza z obawami jak mi to wyjdzie, jest dużo łatwiej niż na początku, choć jeszcze nie do końca jestem zadowolona, ale po uszyciu tego mam ochotę na kolejny i może w przyszłym tygodniu popróbuję, tym bardziej, że materiał leży dobre kilka miesięcy. Też liczę już na zmianę pogody, choć na ten czas u mnie niewiele rzeczy uszytych, muszę się bardziej zmobilizować.
      Pozdrawiam serdecznie Anetta :)

      Usuń
  3. Przepiękny! Uwielbiam takie klasyki, ale że w jeden dzień go uszyłaś! Niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Kasiu, klasyk to będzie na dłużej, jeden dzień szycia z małymi przerwami, ale jak widzisz tu nie ma dużo szwów, raczej wszystko proste, nie jest to pierwszy płaszcz, może dlatego poszedł w miarę szybko.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Świetny, nie mogę się napatrzeć :-) Tak jakoś młodzieżowo wygląda, rzeczywiście prosta forma jest ogromną zaletą. Tempo szycia ekspresowe a efekt fantastyczny. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, forma jest taka młodzieżowa i może to lepiej wyszło, tempo szycia wydaje mi się takie normalne, ale ja jak się uprę to muszę skończyć. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Anettko płaszcz jest rewelacyjny, bardzo mi się podoba i kolor też super, bardzo twarzowy. Powoli się przekonuję do płaszczy i mam coraz większą ochotę spróbować, aż żałuję że nie mam tej Burdy:-) (a co to są te kule rękawa?) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Beatko, kiedyś trzeba spróbować, zawsze musi być ten pierwszy raz, ja płaszcze szyję od niedawna i każdy następny wychodzi lepiej, zachęcam Cię do uszycia. Kula rękawa to specjalny wkład, wszywany aby rękaw lepiej leżał, ja kupiłam ostatnio tutaj:http://allegro.pl/kula-rekawa-poduszka-zakietu-marynarki-i5403313675.html, ale można dostać też w pasmanteriach. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Ależ mnie ten płaszcz zauroczył! Fason może i prosty, ale w tym tkwi jego moc. Bardzo spodobał mi się ten kołnierz. Uwielbiam takie, które można postawić. Wiązanie, kieszenie, uniwersalny kolor - wszystko się tu idealnie zgrało. A do tego wszystko tak dokładnie i starannie uszyłaś, że oczu nie można oderwać. Szyj więcej płaszczy, bo Ci to świetnie wychodzi :).
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Kasiu, miło mi, że Ci się podoba nie ukrywam, że przyjemnie się robi od takich komentarzy, człowiek do końca nigdy nie jest pewien czy wszystko jest dobrze, ale jak usłyszy miłe słowa, to może przymknąć oko na drobne niedociągnięcia. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Strasznie lubię szlafrokowe płaszcze, są takie nonszalanckie, bezpretensjonalne i bardzo stylowe. Troszkę mi szkoda, że to lubienie nie jest odwzajemnione :(. Paski mi nie leżą, niestety :(.
    Piękny płaszczyk. Taki milusi szaraczek. Jest i ladny i praktyczny i bardzo dobrze dopasowany i w ogóle super:).
    Pozdrowienia
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Ewo, tyle miłych i ciepłych słów pod kątem mojego płaszczyka, że aż rosnę w górę, przyjemnie poczytać takie komentarze jeżeli włożyło w coś się trochę pracy.
      Pozdrawiam Anetta

      Usuń
  8. Rewelacyjny płaszczyk! :) Bardzo mi się podoba zarówno krój, jak i kolor, nie mówiąc już o profesjonalnym odszyciu :) Ślicznie w nich wyglądasz, niech długo Ci służy :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Kingo, jest mi miło, że płaszczyk się podoba, choć przyznam się, że Twój z kołnierzo/kapturem ciągle chodzi mi po głowie, nie mam formy ale może coś sama wykombinuję :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Анетта, очень красивое пальто. Все пошито качественно и сидит на Вас замечательно. Хочу сказать, что Ваши изделия очень мне по вкусу. Практически каждую Вашу вещь одела бы сразу без сомнения. Цвет пальто, ну, просто, мой любимый. Очень люблю разные оттенки серого. Иногда даже думаешь, ну сколько можно шить серое, пора бы уже и что-то яркое, но на серые оттенки очень тянет. КЛАССИКА!!! Моя любимая КЛАССИКА!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Andżeliko, ja tak jak TY tez lubię kolor szary i wszystkie jego odcienie, miło mi, że moje usztki Ci się podobają, płaszcz jest prosty i klasyczny, a takie są najfajniejsze. Pozdrawiam :):)

      Usuń
  10. Anettko płaszczyk obłędny ! Też chcę taki ! Tylko ubolewam, że tej Burdy nie posiadam, ale poszperam coś w swoich archiwach :-) To taka klasyka, ale ja już powiedziano przede mną - w bardziej młodzieżowym wydaniu. I fantastycznie ! :-) I w dodatku jeden dzień , podziwiam. Ja swój pierwszy płaszcz szyłam 9 dni. No dobra... 9 wieczorów ;-) Powinnaś zdecydowanie odrzucić tę skromność i częściej szyć płaszcze, bo wychodzą Ci bardzo profesjonalnie ! :-)
    A tak na marginesie, może będziesz mi w stanie doradzić? - kupiłam dość cienką tkaninę wełnianą na płaszczyk ( właśnie szukam wymarzonego wykroju ) i zastanawiam się , czy ten wkład dziany lepiej zastosować elastyczny , czy może użyć zwykłą średniej sztywności flizelinę, którą mam w swoich zasobach. Raczej szukam fasonu bardziej dopasowanego, to chyba jednak lepiej poszukać tego elastycznego? pytam, bo nigdy nie miałam z nim do czynienia. A Ty jaki dokładnie stosujesz i polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za komentarz, ten numer Burdy jest bardzo fajny, ja też go nie posiadam, ale pożyczyłam i zrobiłam potrzebne mi formy, pierwszy płaszcz szyłam ponad tydzień wieczorami, ale z każdym kolejnym jest lepiej. Myślę, że jeżeli szyjesz fason dopasowany to lepiej użyć wkładu dzianego, on mocno nie usztywnia i tkanina cały czas jest plastyczna ale trzyma formę, fizelina na tak dużej powierzchni może się odklejać, przynajmniej ja mam złe doświadczenia. Używam wkładu, który kupuję w hurtowni lub tutaj: http://u-czeremchy.pl/pl/p/Wklad-elastyczny-dziany-bialy-flizelina-elastyczna-CAMELA/316, dodatkowo usztywniam miejsca na przodzie paskami fizeliny uciętymi na 8 cm szerokości 70 cm długości, przyklejam je przy zszyciu przodu z odszyciem. Jeżeli będę mogła jeszcze w jakiś sposób pomóc to napisz :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Zapomniałam jeszcze dodać, że ostatnio kupiłam tutaj i też jest dobry, lepiej się opłaca bo jest 1,5 m szerokości: http://allegro.pl/biala-elastyczna-flizelina-cena-za-1-metr-i6587381383.html.
      Pozdrawiam :)



      Usuń
    3. Dziękuję Ci pięknie :-) Już zamówiłam elastyczną flizelinę. Już przyszła :-) Sama jestem jej bardzo ciekawa w użyciu. Będę szyła płaszcz , z pewnością się przekonam.

      Usuń
  11. Jak ja żałuję, że nie mam tego wydania Burdy... Właśnie takiego fasonu szukałam, gdy szyłam swój różowy płaszcz z naszywkami... Ten płaszcz jest idealny pod każdym względem - fasonu, wyboru materiału, koloru i oczywiście wykonania:) Super! Styl klasyczny jest Twoim stylem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miły i budujący komentarz, ten model Burdy cały jest wyjątkowy, fajne płaszcze, sukienki i kardigan, niestety też go nie posiadam. Styl tego płaszcza ponadczasowy, przecież model z 2013 r., a jednak cały czas fajny.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ślicznie w nim wyglądasz. Ale fotografa masz rewelacyjnego , za każdym razem potrafi pokazać Twoją urodę. Nie wiem czy nie pokuszę się o uszycie jeszcze jednego tylko w innym kolorze. Ja w swoim chodzę cały czas i jestem super zadowolona, córka też.
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Aniu, zdjęcia robił syn, nie odmawia mi nigdy, ale po mnie wiem jak to lubi robić. Płaszczyk Twój jest śliczny, więc się nie dziwię, że go lubisz i w nim chodzisz, ja muszę poczekać na trochę lepszą pogodę, żeby się pocieszyć.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Анетта, я в восторге от Вашего пальто, которое шикарно сидит на фигуре. Вы его идеально показали со всех сторон , в отличии от журнальной версии. Несомненно, серый цвет Вам к лицу.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, rzeczywiście w Burdzie, płaszcz jest słabo pokazany w zasadzie to mało co widać, ja starałam się zrobić zdjęcia ze wszystkich stron. Płaszcz trochę dopasowany do mojej figury, ale tak żeby zachowac swobodę ruchów. :) :)

      Usuń
  14. Klasa i szyk.świetna forma,kolor i prezencja.zakochałam się wnim od pierwszego spojrzenia.dla mnie ideał płaszcza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za komentarz, forma jest wyjątkowa a płaszcz bardzo wygodny i dobrze leży, pomimo braku zapięcia. :)

      Usuń
  15. Płaszczyk rewelacja, jest tak piękny że skusił mnie na podjęcie wyzwania pewnie to zasługa świetnych zdjęć, Burda w tym przypadku się nie popisała. Mam pytanko czy przody kroiłaś za skosu, mam kupiona duuuuża kratę i muszę kroić według wzoru z długości i niepokoi mnie czy będzie równie dobrze leżał ??
    Wyglądasz w tym płaszczyku cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za komentarz, płaszcz w Burdzie jest jakoś nijako pokazany, albo tak wygląda bo skrojony ze skosu, ja całość kroiłam na prosto, miałam duże wątpliwości, żeby kroić taki płaszcz po skosie. Nie musisz się niepokoić, tylko śmiało kroi, będzie leżał znakomicie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń